Hent kataloget

Instruktionsteknik - Undervisningsplan

Kort & godt I Mål & målgruppe I Undervisningsplan I Hvad lærer du?


Indledning, mål og præsentation

Hvordan vi husker? - Glemsel og overindlæring – Hvad karakteriserer den effektive instruktion? - Instruktøren som kollega – Envejskommunikation på godt og ondt - Samspil og overblik på processen via 4M-modellen

 
Instruktion af en enkelt person

Opbyggelig instruktion – Refleksion - Instruktion i 4 trin – Forberedelsens betydning og planlægning – Effektiv tovejsinstruktion i overskuelige enheder – Instruer instruktøren
 

Nyttig kommunikationsteknik

Selvinstruktion med feedback – Din motivation før, under og efter instruktionen - Hvordan tune ind på modtageren? - Når vi kender, men ikke lige kan huske hvordan – Om at lytte, spørge, dække behovet og følge op på instruktionen

 

Indtryk, udtryk og aftryk

Fortæl og vis – Dilemmaer ved sidemandsoplæring eller når ’eleven’ er kunde, kollega, chef eller den bedste på sit felt - For lidt/for meget omsorg/vilje/lyst - Hvordan sikre at kvaliteten er i hus? - Faldgruber, pointer og moraler?


Tilmelding


Tryk her for at printe denne side

Kontakt os

Telefon: 2616 9611eller send en mail

linie Mundtlig kommunikation mellem mennesker

 

’Det er gult kort at sidde med ved et møde og bare forbløde’. En holdning der siger noget om at ledelsen forventer at alle skal deltage fordi alle har et ansvar. For resultater, beslutninger og processer. Så tavshed er ikke guld længere! Erhvervsmæssigt skal mange ansatte kunne rejse sig op og holde en tale, lede et møde, undervise eller instruere andre. Eller bare kunne forstå kommunikationens mekanismer for at kunne give feedback og udvikle andre. Heldigvis kan det læres!

Klik på kurserne i Topmenuen under:

'Mundtlig kommunikation'

AKTI-Kommunikation ·Paltholmterrasserne 80 B · 3520 Farum · Telefon 2616 9611 · Sitemap 
Gå til Akti's forside Modtag nyt om kurser og tilbud direkte i din indbakke