Hent kataloget

Læseteknik

Undervisningsplan

Mål og rammer
Baggrund for medarbejdersamtaler - Hvilke typer findes der? - Formål og målsætning for en medarbejdersamtale.

Disponering af en medarbejdersamtale

Fordele for leder og medarbejdere - Er der forskel på virksomhedens og dine holdninger til samtalesystemet? – Uddannelses-behov - Samtalens fem faser - Hvornår skal medar-bejdersamtaler holdes?

Administrative hjælpemidler

Forberedelsesskema - Medarbejdersamtaleskema - Checkliste - Deltagernes egne skemaer - Opbevaring og opfølgning.

Spørgeteknik
Spørgeteknikkens hovedformål - Hvordan styre samtalen med spørgeteknik? - Hvordan vi spørger.

Aktiv lytning

Hvad kan man opnå ved at lytte? - Betydningen af at lytte aktivt - Hvad bør undgås når man lytter - Hvad man meddeler gennem at lytte - Gode lyttevaner.

Grundholdninger i samtalen
Psykologiske grundholdninger - Uoverensstemmelser mellem lederens og medarbej-derens forventninger - Vanskelige passager i samtalen - Hjælpsom kritik - Hvordan opretholde et understøttende klima?

Øvelse gør mester

Medarbejdersamtaler gennemføres og feedback gives på bl.a.: Samtalebalance – Kropssprog - Spørgeteknik – Aktiv lytning – Sproglige noder og unoder – Signaleret grundholdning og klima i samtalen - Konklusion og afslutning.

Afslutning og sammenfatning
Hvordan implementerer vi kursus?


Tryk her for at printe denne side

Kontakt os

Telefon: 2616 9611eller send en mail

linie Mundtlig kommunikation mellem mennesker

 

AKTI-Kommunikation ·Paltholmterrasserne 80 B · 3520 Farum · Telefon 2616 9611 · Sitemap 
Gå til Akti's forside Modtag nyt om kurser og tilbud direkte i din indbakke