Hent kataloget

Mødeteknik

Undervisningsplan

Det "gode" møde
Mødeformer – Formen afhænger af formålet – Deltagernes antal – Hvad gør møder gode? – Mødelederens opgaver.

Diskussionsoplægget

Hvordan disponere mødeoplægget? – Diskussions-proceduren.

Mødets forberedelse

Træning i at udfærdige et diskussionsoplæg samt at overholde diskussionsproceduren – Visuelle hjælpemidler – Mindmap – Er dette møde nødvendigt?

Ledelsesmidler

Mødetyper – Leders og deltageres aktivitet – Metoder til styring af diskussionen: Spørgeteknik ved møder – Spørgeformer – Aktiv lytning – Brainstorming – Summemødet.

Den skjulte dagsorden

Hvordan afsløre den skjulte dagsorden? – Non-verbal kommunikation – Den dygtige mødeleder - Ledelsesformer ved møder - Better meetings har ingen skjulte dagsordener.

Problemdeltageren

Forskellige deltagertyper – Behandling af problemdeltagere – Den gode mødedeltager.
Træning i spørgeteknik.


Telefonmødet
Indkaldelse, ledelse og afslutning. Træning i aktiv lytning.

Mødets effektivitet
Kvantitet – Kvalitet – Accept – Trivsel – Mødelederens hyppigste fejl – Referatet.
Sammenfatning og afslutning


Tilmelding


Tryk her for at printe denne side

Kontakt os

Telefon: 2616 9611eller send en mail

linie Mundtlig kommunikation mellem mennesker

 

’Det er gult kort at sidde med ved et møde og bare forbløde’. En holdning der siger noget om at ledelsen forventer at alle skal deltage fordi alle har et ansvar. For resultater, beslutninger og processer. Så tavshed er ikke guld længere! Erhvervsmæssigt skal mange ansatte kunne rejse sig op og holde en tale, lede et møde, undervise eller instruere andre. Eller bare kunne forstå kommunikationens mekanismer for at kunne give feedback og udvikle andre. Heldigvis kan det læres!

Klik på kurserne i Topmenuen under:

'Mundtlig kommunikation'

AKTI-Kommunikation ·Paltholmterrasserne 80 B · 3520 Farum · Telefon 2616 9611 · Sitemap 
Gå til Akti's forside Modtag nyt om kurser og tilbud direkte i din indbakke