Hent kataloget

Sekretærens faglighed

Undervisningsplan

Indledning og præsentation

Kursusmål og –beskrivelse – Deltagernes forventninger – Sekretærens faglighed før, nu og i fremtiden.

Virksomhedens forventninger til sekretæren

Hvilke krav stilles til godt gennemført sagsbehandling? – Sekretærens stærke og svage sider.

Faglig problemløsning

Metoder til at afdække kontorets/afdelingens problemstillinger – Logisk og systematisk opgaveløsning der går bag om symptombehandling.

Personlig planlægning

Planlægning af tiden og opgaverne giver overskud – Hvordan fungere mere selvstændigt? Hvad kan spolere planlægningen? – Hvordan få samarbejdet med kolleger til at lykkes? – Er du proaktiv eller reaktiv? - Hvordan anvende planlægning i hverdagen? - Sammenfatning i form af gruppeløsning af praktisk opgave.

Selvstændige opgaver - Kompetence

Hvordan afgive og modtage opgaver? – Ansvar og kompetence skal følges ad – Prioritering og vurdering af opgaverne.

Færdigheder i jobbet

Det er viljen til at ville der giver evnen til at kunne. Kan og vil du? – Analyse og bearbejdning af egne færdigheder.

Samarbejde og selvstændighed

Loyalitet – Tolerance – Kropssprog – Løsning af samarbejds-problemer og loyalitetskonflikter.

Afslutning

Hvad kan vi bruge når vi kommer hjem, og hvordan sikre at din virksomhed for glæde af kurset? – Sammenfatning og afslutning.


Tilmelding


Tryk her for at printe denne side

Kontakt os

Telefon: 2616 9611eller send en mail

linie Mundtlig kommunikation mellem mennesker

 

AKTI-Kommunikation ·Paltholmterrasserne 80 B · 3520 Farum · Telefon 2616 9611 · Sitemap 
Gå til Akti's forside Modtag nyt om kurser og tilbud direkte i din indbakke